Sunday, August 2, 2009

Michael Jackson's last song

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam.

Aku dapat email, berkaitan kehidupan dan saat-saat kematian Michael Jackson atau nama Islamnya Mikaeel. Aku bukanlah peminat besar Michael Jackson, tapi aku tahu lagu-lagunya. Siapa yang tak pernah dengar lagu Beat It, Black and White, You're Not Alone.

Dikatakan punca kematiannya berkait rapat dengan tindakannya memeluk Islam. Aku tidak pasti akan kesahihannya sebab secara jujur, email ini adalah yang pertama aku baca penuh selepas kematian Michael Jackson. Betul atau tidak, hanya Dia yang lebih mengetahui.

Untuk aku copy paste email itu di sini, agak panjang. Aku ada forward email itu kepada rakan-rakan dalam list email aku. Kalau ada siapa-siapa yang nak, boleh roger.

Tapi apa yang aku nak kongsikan di sini ialah tentang lagu yang dikatakan adalah rakaman terakhir oleh Michael Jackson, "Give Thanks To Allah" ciptaan Zain Bhikha (yang nyanyi lagu "Flowers Are Red" dalam playlist di sebelah kanan blog ini). Dikatakan juga MJ ingin menyanyikan lagu ini dalam konsertnya yang tak sempat tu.

Aku pernah dengar lagu ni, tapi aku tak tahu penyanyinya Michael Jackson. Ada juga yang argue, mengatakan penyanyi sebenar lagu ini ialah penciptanya sendiri, Zain Bhikha. Ada yang kata Yusuf Islam. Tapi bila aku dengar, macam memang Michael Jackson yang nyanyi. A friend pun cakap suara macam Michael Jackson. Kalau betul, bestkan. Wallahualam.

The song is nice. Very nice.

Here it is.




Semoga Allah S.W.T. mencucuri rahmat ke atas rohnya. Aminn.

No comments:

Post a Comment