Thursday, August 20, 2009

Hari yang penuh dengan kemesraan

Bismillah, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Sudah lama rasanya tak berjalan-jalan di Oriental Bay bersama-sama teman serumah. Kalau tak silap kali terakhir adalah ketika tahun pertama.

Masih ingat ketika mula-mula sampai sini, Oriental Bay adalah tempat kami menghabiskan masa bersama hampir setiap hari, kerana ketika itu kami ditempatkan di backpackers selama 10 hari sebelum dapat masuk ke tempat penginapan yang sekarang ini.

Hari ini, tidak mahu mensia-siakan matahari yang memancar terang, kami mengambil keputusan untuk meluangkan masa petang kami di Oriental Bay sambil menikmati aiskrim.

Duduk, makan aiskrim, ambil gambar sambil melihat matahari terbenam, ditemani lautan, bukit dan makhluk-makhluk lain ciptaan Tuhan. Indahnya perasaan itu. Seperti ada sesuatu yang baru, yang erat di antara kami. Mungkin juga kerana faktor sudah lama tidak ke Oriental Bay, persekitaran yang sungguh menenangkan. Subhanallah. Angin juga tidak terlalu kuat hari ini, alhamdulillah, walaupun salah seorang daripada kami mengadu kesejukan. Tu laa, siapa suruh tak pakai tebal sikit dah tau nak pergi Oriental Bay. Macam tak biasa jer dengan istilah 'jangan tertipu dengan kecerahan Wellington tidak bermaksud tidak terlalu sejuk'. Haha.

"Eh, jom pegi New World besar. Apa cite die eh? Lama tak jenguk. Last time pergi masa 1st year. Mesti da banyak perubahan", salah seorang daripada kami mengajak. New World besar memang agak jauh dari rumah kami.

Haha. Comel sungguh. Aku perasan hobi salah seorang teman serumahku ini ialah suka berjalan-jalan di supermarket. Dia pun mengaku. Dia sungguh teruja kalau nampak benda-benda baru terutama makanan. Pantas akan digodeknya. Daripada packaging luaran sampailah ke ingredients dalaman. Haha. Comel comel. Kerana dia aku dah tahu akan kewujudan satu jenis makanan bersumberkan daging lembu dan kambing yang diiktiraf halal oleh FIANZ. Sayangnya daging ayam pulak tidak diiktiraf halal.

Kami teman hobi dia sampai dia rasa puas. Enjoy tengok gelagat dia. Haha.

Malamnya pula kami diundang untuk meraikan hari lahir teman seperjuangan. Sederhana tetapi berwarna-warni dan penuh kemesraan. Kepada anda teman seperjuangan yang sudah meningkat setahun dewasa, semoga anda sentiasa tabah mengharungi cabaran dan menggunakan masa dengan sebaik-baiknya. Walaupun bertubuh kecil (sangat kecil mungkin), tetapi jiwa anda besar. Sungguh besar. Bagaikan tidak sepadan dengan saiz tubuh. Itulah antara ciri seorang muslim yang diinginkan. Berjiwa besar dan pandai menggunakan potensi diri. Semoga anda terus bermujahadah dan dilimpahi rahmat Allah S.W.T. selalu. Aminn.

Video tu, memang best ok. Tak sangka kami yang mendapat kejutan. Haha. Mesti akan rindu punya bila tengok balik beberapa tahun akan datang. Saat itu akan tergambar kembali ikatan ukhuwwah yang terjalin mesra antara kita. Ikatan yang terjalin kerana Allah hendaknya, insya-Allah.

Maaf tiada hadiah dari kami.

Harapannya agar kemesraan yang terjalin erat ini akan terus berkekalan, insya-Allah.

Indahnya berkasih-sayang kerana Allah.

3 comments:

  1. mau ikott!!picnic yok kt oriental bay! :D

    ReplyDelete
  2. adekah housemate yg suke berjalan2 di supermarket sambil godek2 makanan tu ialah mek ja>?? hahahaha~~

    ReplyDelete
  3. kamm: jomm lepas saye balik dari trip kte g picnic!! :-D

    ila: ouh, walaupun ciri2 tu ada pada mekja, tp jawapannya kurang tepat..walaupun begitu, jawapan yg betul ada kaitan dgn mekja..haa..konpius x? hahaha

    ReplyDelete