Monday, August 17, 2009

Just what I have expected

Bismillah, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Aku sendiri terfikir, adakah aku tidak mengambil pengajaran atas apa yang berlaku tahun lalu? Isunya lebih kurang sama juga. Menegur melalui blog.

Kesan dari isu tahun lalu, aku lihat dan aku rasa sendiri.

Aku tak nafikan, aku seorang yang akan selalu berfikir dengan pandangan orang. Aku mengambil masa yang lama untuk menulis dan menekan butang 'publish post', dan membiarkan orang membacanya.

Selama aku berfikir dan teragak-agak itu, tangan menggigil. Sebab aku pernah berada dalam situasi yang sama. Dan aku pasti akan menimbulkan ketidakpuasan hati ramai orang.

Namun aku kuatkan hati, kerana pandangan Allah lebih penting daripada pandangan manusia. Syafaat dan rahmat Allah yang akan menyelamatkan kita di akhirat nanti, dan itu apa yang aku harap dan inginkan. Aku takut jika sudah terlambat untuk menyesal.

Nah! Sekarang semua orang sudah tahu, Iynas dah lain. Jadi sekarang Iynas perlu lebih berhati-hati.

Tapi Iynas tak berubah. Iynas tetap Iynas makhluk Allah yang banyak kekurangan, cuma Iynas sedang berusaha untuk menjadi lebih baik dan hidup dalam rahmat Allah.

Kita hidup di bumi siapa? Bumi Allah. Jadi ikutlah hukum Allah.

Tegur saya jika saya juga buat silap dan tidak mengamalkan apa yang saya cakap. Kadang-kadang saya juga terlepas pandang. Jahiliyyah diri masih banyak belum dibuang.

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment