Sunday, January 25, 2009

Peristiwa di hari Sabtu

Arghh! Da pukul 9.05 pg! Da lambat!

Lalu berlarian aku dan MJ melalui bukit belakang rumah menuju ke Lambton Quay. Setibanya di sana da nampak barisan org beratur, tp x terlalu panjang. Ketika itu lebey kurang pukul 9.15 pagi dan utk menunjukkan betapa lambatnye ktorang, aku dan MJ adalah org kedua belakang dari barisan dan sampai saat kami masuk ke kedai tu pun da xde org nak beratur lg. Nak masuk dalam kedai tu pun ade org jage pintu. Bler customer laen da kuar n the salesgirl da available, baru customer baru bleh masuk. Mase turn ktorang, lame gak laa ktorang kat dalam tu buat pilihan. Akhirnye MJ beli satu, aku beli due.

Nak tau cite nie pasal ape?

Kami berdue mengejar CINCIN berharga SEDOLAR di MICHAEL HILL!!!

Lawak betul bler ingat balik.

Sudah tentu laa x sempat. Even salesgirl tu cakap ade org siap tunggu overnight lagi. Tp mmg best laa sales kat Michael Hill. Every year pun ade kot. MJ cakap nie kalau kat Malaysia sah sume org berebut nak masuk, xdenye nak beratur elok2 mcm nie. Mesti ade jer org akan menyelit. Dalam kepahitan aku sedikit setuju walaupun mungkin bukan sume org dan tempat kat Malaysia mcm tu. Lebey baek hujan batu di negara sendiri.

Btw nie 1st time aku beli something kat Michael Hill dan siap beli 2. Satu utk Kak Ham, dan satu utk Mama as their bday present. Nampak laa sket hasil dpd aku keje kan. Hasil keje utk aku? Ingat nak beli gak satu tp xpe laa, da nampak satu hasil yg ketara yg lagi mahal dari yg aku nak beli kat Michael Hill. 'Teman istimewa' baru aku.

Lepas tu ktorang g breakfast kat Wholly Bagel dan berjalan2 sekitar city. Dari satu kedai ke satu kedai. Masuk SonyStyle. Konon nak beli kamera baru. Pastu usha2 laptop. Nampak satu laptop nie, suke sgt! Sony CS series, kaler maroon. Serius berkenan! Specs die pun best2. Tp xpe laa, nak jalan2 dulu, but i can't get it out of my head. Pegi makan kat Nando's. Mase jalan tu kat depan Timezone ade band tgah maen dgn banner 'Medical aid for Gaza'. Ade beberape org pegang bekas mintak sumbangan. Ade sorg tu dtg kat ktorang tp mase tu xde cash. Adoi, in a way rase malu. Dorg ade gak buat something pastu bler dtg kat kte saudara seIslam x dapat nak bg ape2. Mase tu plak dpt text org yg ktorang janji nak jumpe da tunggu kat Nando's. Ktorang pun plan lepas balik makan nanti nak kuarkan cash dan bg sumbangan derma. Lepas makan dan kuarkan cash, alangkah hampanya bler band tu da xde. Kecewa sungguh. Pusing2 kat situ cari kot2 ade lg org yg pegang bekas tu ade lg tp x jumpe. Perasaan ketika itu hanya Allah saja yg tau.

Hampir 6 jam berjalan di city, kami pun pulang. Aku call abg ipar aku dan tanye pendapat die pasal laptop yg aku suke. Die tanye aku specs laptop tu dan die kate mmg bagus. Bler diberitahu harga n lepas convert to rm, die kate kalau kat Malaysia pun specs camtu bleh dapat dgn harga yg jauh lebey murah, walaupun nzd tgah rendah skarang. RM1 = NZD1.89! Obviously utk Sony Vaio beli kat sini lg murah tp yg pntg specs kan. Tp nak kaler maroon tu! Cantik! Huhu. Bleh plak pasal kaler kan. Pasal software sume tu bleh mintak tlg abg ipar aku. Die mmg expert pasal computer nieh. Ingat nak beli laptop kosong jer pastu bg die isi sume. Jimat duit. Abg ipar aku nie mmg hebat. Aku kagum dgn die. Software system kat office die kebanyakannya die yg create. Huhu. Bersyukur laa dapat abg ipar camnieh. Hehe.

Jadi terpaksalah aku menahan hasrat nak beli Sony Vaio kaler maroon.

Dkat notes hp aku ade byk perkataan 'bayar' dan 'beli' diulang. Huhu. Minggu mengeluarkan duit. Perkara biasa setelah duit scholar masuk. Most of them da settle smalam, but the most significant ialah duit rumah yg akan dibayar dalam beberapa hari lg.

Tahniah kpd cousin aku dapat anak pertama. Baby girl. Smalam mase call abg ipar family sume tgah ade kat majlis cukur jambul. Aku cakap dgn ramai org smalam sampai habes credit easycall. Huhu. Rindu sume org.

1 comment:

  1. seriously 1 dollar? shouldve told shahrul to beratur and get one for me haha :P

    ReplyDelete