Wednesday, January 28, 2009

Mula-mula happy, tiba-tiba emotional

"Salam, insya-Allah Adam Imran akan dapat adik bulan 10 nanti"

Alhamdulillah. Begitulah msg yg aku dapat dari Kak Ham mase tgah keje tadi. Perasaan? Terkejut + Gembira + Sedih.

Terkejut = ye laa, Adam blom sampai setaun, baru 9 bulan. Aku pun blom sempat jumpe lg. Cepat sungguh.

Gembira = Dapat anak sedare. Sape x happy.

Sedih = Masuk nie da ade 10 org anak sedare dan itu menunjukkan bahawa aku da tua! Tua sbg seorg auntie laa. Umur masih mude ok, walaupun da layak kawen. Hehehe.

Makin bertambah souvenir nak kene bawak balik. Mane bleh beli utk sorg. Sekali beli kene utk 10 org! Nanti bising! Xpe2, ingat, murah rezeki.

Walau apepun, makcik kamu sume ini masih blaja. Maka penyelesaiannya, balik kali nie x payah beli ape2. Muahaha. Tp harus laa beli something utk Adam. Last year balik die x dapat ape2 lg. Alamak, nanti bler da keje kene bg duit raya. Mase tu ntah2 da lebey 10 org anak sedare. Adeh. Bg sorg singgit bleh? Eh, tp blom kawen xyah bg duit raya kan. Muahaha. Sungguh jahat saye ini.

Hari nie last lecture. Spt biasa last lecture mesti pasal revision and exam. Wah, da nak exam, maknenye da nak balik Malaysia! Hehe. Keje pun da mintak nak stop. Ade beberape org tanye, x rugi ke bayar mahal2 balik 2 weeks jer, x berbaloi. Org laen bayar lebey kurang harga same dapat balik 3 bulan. Jawapan aku senang jer. Yg penting balik kali nie dapat menggembirakan hati seorg ibu. Aku rindu family mmg sah2 laa kan. Bukan family jer, kawan2 pon. Alhamdulillah xde laa sampai homesick. Tp Mama kate ade byk bende die nk cite kalau aku balik. Jadi paham2 sendiri laa kan. Duit habes byk ke sket ke, jimat ke rugi ke, blakang kire. Smalam mase call Mama, dapat tau berita mengejutkan! Naseb baek balik, kalau x, melepas. Tp blom confirm lg laa. Lg satu dapat jumpe Adam! Hehe. Pastu kebetulan baru dapat tau dari Mama kepulangan aku kali ini sgt penting sbb aku perlu menandatangani dokumen2 penting. Tanpa tandatangan aku, proses yg berkaitan akan menjadi lebey lambat. Berkaitan ape? X perlu dinyatakan di sini.

Mungkin ade org akan kate aku nie cakap x serupa bikin. 1st year aku cakap x nak balik, balik jgak. Same jgak this year konon x nak balik, balik jugak. Tp ade aku dapat tau Baba nak meninggal mase 1st year? Ade aku dapat tau berita mengejutkan dari Mama dan keperluan aku utk balik dan menandatangani dokumen2 penting? Ade aku tentukan sume tu? Manusia hanya merancang, Allah jua yg menentukan. Kalau aku x balik taun lepas, bygkan perasaan sedey dan menyesal x dapat tgk saat2 akhir seorg ayah. Kalau aku x balik taun nie, mungkin aku terlepas melihat saat bahagia Mama.

Jadi tolong jangan perli aku pasal balik Malaysia lagi. Coz it hurts me deeply.

Maaf, tetibe emo.



6 comments:

  1. omg omg omg...tahniah iynas!!! ko kire skrg nieh pangkat super makciks lar weyh....ahax..

    aku btau akak aku psl adam nk dpt adek, akak aku dh cuak dh..hohoho!!

    mcm tau je document ape, heuheuheuhe..=p~

    anyhow, psl org ckp tuh..bolayanje kt depa...mulut org mmg bising....

    ReplyDelete
  2. Terima kasih!

    Smalam aku tunggu kau online nak bgtau pasal nie dan jugak i want to ask u a favor, hehehe..

    Kakak kau da cuak? IA x lame lg tu,hehehe.

    Aku pun rase kau tau dokumen ape sbb kau da alaminya dulu ;-)

    ReplyDelete
  3. Iynas, congrats!

    btw, jangan dgr ape orang cakap. you do whatever that makes u happy ok? :) it's ur right pun nak balik ke taknak ke...heheh. :)

    enjoy ur stay kat malaysia k!

    take care!

    ReplyDelete
  4. iynas, lame tak jenguk your blog..hehe congrats cos dpt anak buah lagi ..:D best la diee dpt balik msia gak eh? kalo senang2 bole la jumpee..insyaAllah..hehe.. all the best in life kay! *hug*

    ReplyDelete
  5. makkkkkkkkkkkkkkk..

    org dh merdeka!!!!!!!

    yeayyyyyyyyyy...now can online slalu...huehuhuehue

    wut favour mak? shout sajork...

    ReplyDelete
  6. nak anak buah jugak!!! err ape kate kite share??? ahaha...so kire nye kamu pulang sekejap je laa yea...xpe2...asal kn dpt peluk mama tercinta..enjoy ok! xmo sedey2 laa -_^

    ReplyDelete