Tuesday, January 13, 2009

Hari menghabiskan duit gaji

Pernah x korg save duit korg like x makan luar for weeks pastu one day terasa nak beli something, end up beli a few things sampai akhirnye rase x save ape2 sbb duit2 yg disave utk makan tu sume da diganti utk beli barang2 tersebut. Barang2 tersebut plak adelah baju kasut etc.

Aku selalu mcm tu. Bukan dalam bab duit jer. Bab makan pun. Konon nak diet n x nak makan nasi for days, pastu sampai satu hari tu, makan nasi byk gler, serupa xyah diet. Ala-ala mcm qada' tido laa, tp dlm aspek laen.

Hari nie, habis jgak duit gaji seminggu beli baju2 baru. Mule2 ingat nak beli satu jer. Pusing punye pusing sampai 5 aku bedal. Da laa sume yg xde sale plak tu. Wahaha.

Tujuan beli baju baru? Ade 3.
  1. Da lame x kuar duit beli baju.
  2. Hari2 balik keje lalu Lambton Quay. Hampir setiap hari jugak aku masuk Glasson usha baju baru lawa2, dan hampir setiap hari tu jugak aku menahan hasrat di hati bler tgk baju2 lawa kat Glasson tuh.
  3. Ade 'date' g tgk movie. Wahaha. Xde laa. Ajak jgak org laen tp masing2 bz. Mase tgah keje before tgk movie tu dok pk xde baju yg sesuai dgn imej baru yg hendak ditampilkan. Sume t-shirt jer. Bosan. Da lame x dressed up tp bersesuaian dgn imej yg betul.
Maka bermulalah pencarian. Alhamdulillah jumpe. Tu yg bedal sampai 5 tu. Ingat, tiada sale ok. Huhu.

Skarang tgah pk ape aku nak buat dgn t-shirt2 yg tidak menepati imej aku skarang. Hasrat di hati nak bg kat cousins. Tp x nak bg sume. Kegemaran aku masih lg t-shirt. Simple dan sempoi. Harap2 bertahan lame laa imej baru nie. Maklumlah da lame sgt bergelumang dgn t-shirt, susah nak lepaskan. Sampai Mama bising. "Balik2 t-shirt" katenye. Ade lg Mama komplen lepas tu, tp biarlah rahsia. Aku akan cube pastikan balik Msia nie xkan dgr lg sume komplen2 tu, iA. Hehe.

Bout the movie, i watched "Bedtime Story" by Adam Sandler. What can i say. Quite dissappointed. Not up to my expectation. I expect it to be something like "Night At The Museum" by looking at the posters. I like NATM very much but this one turned out to be not-so-bad movie after all. Xpe laa, da lame x tgk movie. Bak kate Wan Ling, anggap laa aku buat investment dalam bidang entertainment kat NZ nie (kata2 utk menyedapkan hati bler kurang puas hati dgn ape yg kte bayar utk sesuatu bende).

There you go, x cukup dgn menghabiskan duti gaji seminggu utk beli 5 helai baju baru yg tiada sale, ditambah pula dgn menonton wayang yg mengecewakan aku.

Perfect.

Jgn salah faham. Aku suke baju2 baru yg aku beli, walaupun tiada sale.


Ade org jauh text aku tanye khabar. To my own amazement, aku da x rase ape2. Alhamdulillah. Harap2 berterusan mcm nie, coz day by day aku da dpt tangkap hikmah-Nya jadi begitu.




No comments:

Post a Comment