Friday, January 16, 2009

Ouh laptop ku

Smalam skrin goyang2. I mean the image goyang2. Tau x macam bler tv x dapat signal. Haa, mcm tu laa. Pastu ok. Pastu jadi balik. Pastu terus gelap. Dari start on gelap jer, tp bunyi sume ade. Bunyi ym laa, ape laa. Mase still goyang2 tu bleh lg bukak file sume. So obviously system software xde pape prob. Nie masalah hardware jer. Rakan2 yg expert pasal komputer xde kepakaran dalam hardware plak. Jadi kene laa g kedai. Dalam hati da agak mesti mahal. Elok2 plak timing die rosak sbb da nak balik Malaysia kan, tp camne aku nak buat assignment. Ade 1600 words write-up nak kene submit next Friday. Nampaknye kene laa aku ulang-alik g uni. Xpe lg. Tp utk bende2 laen? Selama nie laptop tu laa peneman setia aku. Teman kala aku kebosanan. Aku plak sgt sayang laptop tu. Rase mcm masalah kecik jer. Kalau bleh x nak laa beli baru. Sayang. Tahan lasak laptop tu. Penat aku train die sampai penah seminggu x tutup. Beberape kali laa gak aku buat. Huhu. Ntah2 die merajuk kot. Tu yg mintak perhatian tu. Wahaha. Ngade ekk laptop. Jgn laa kau merajuk terus ekk. Laptop baru2 skarang nie x setahan lasak kau.

Berbalik kpd cite g kedai. Memule aku g Quay Computers kat Lambton Quay, pastu die suro aku g office Compaq kat Newtown. Aku pun mintak kuar awal dari keje. Sampai kat sane nak tau x minah tu cakap inspection fee jer 90 dollars! What the? Tu x termasuk kalau rosak ke ape lg. Pastu die kate nak inspect plak kene tunggu 3-5 hari sbb que komputer yg nak kene baiki pjg. Aku tanye laa die kalau aku bayar 90 dollars tu bleh x tlg check skarang coz aku rase rosak die xde laa teruk mane. Aku rase laa. Aku cite laa kat die pasal skrin gelap tu. Die kate xleh coz xkan laa nak suro technician tu sume potong que kan. Ok fine. Aku cakap terima kasih dan aku blah.

Seriously buat duit laa dorg nie. Bayar kat technician utk inspection jer 90 dollars! Tu baru check satu komputer. Kalau sehari inspect byk2 komputer x kaya technician tu sume? Kalau camtu aku pun nak jadi technician komputer kat Compaq tu. Huhu. Tp hari2 ke komputer rosak?

Terasa laen mcm bler laptop tu x terpasang begitu lame. Aku dan laptop bagai xleh dipisahkan. Percaye x kalau aku tido umah sape2 ke aku mesti nak balik umah awal sbb rindu kat laptop. Haha. Bleh x? Tp aku rase skarang nie cam kureng sket laa perasaan tu coz ade 'teman istimewa' baru nie. Xde laa rase ralat sgt. Cube bayangkan kalau die xde. Ntahlaa. X nak bayangkan. Aku pasti amat sangat sungguh bosan!

Aku tunggu esok. Aku ade mintak tlg sorg jr tgkkan. Walaupun die kate die x reti pasal hardware gak tp die offer nak tlg tgkkan kot2 die bleh buat something. Thanx to u, i really appreciate it. Hasilnye, tunggu dan lihat jer laa yea.


To Wan Ling, thanx for making my day n for the funny text, walaupun sbenarnye i x paham text tu n i x gelak pun. Bler u kate die lawak baru laa i bace balik n gelak sket, tp still x paham. Betape stressnye i kan Wan Ling? Hehehe.




6 comments:

  1. iynas!!!

    kite rase cam tahu je 'teman istimewa' baru awak tuh!! hahahahhaha

    ey mak cik, ape nie.. kite cam tertinggal erl je nie.. sedey tau..
    hhuhuhuuh

    ReplyDelete
  2. iynas..cuba try kedai comp yg tepi cumberland kot.. tp row yg tu..last 3 years (omg dh 3 tahun!)..nway time i 2nd year..laptop i rosak n anta kat kedai tu dpt cheaper sket la..tgk rosak ape la..but u can try..

    good luck! hehe

    ReplyDelete
  3. Probably graphic card rosak atau pon motherboard yang rosak..
    Mungkin sebab pasang lame sangat seminggu and motherboard terbakar..mungkin..same goes to graphic card..

    -kawan ain-

    ReplyDelete
  4. fatin: kte pon rase awak da bleh agak sape 'teman istimewa' baru kte tu..hehehe..

    jgn sedey fatinn..kte tau awak bz..nanti da balik sini kte spend time satu malam bercerita k..awak kene beli tiket erl dulu laa tp..hahaha..ehh tp cukup ke satu malam? :-P

    kak ainee: tq kak ainee for the suggestion..will try go and see..waaa..da 3 taun..lame da tu..btw good luck dapat keje yg best2! ;-)

    Mr F kawan ain: thanx Mr F..tu laa saye pun rase sbb asyik x tutup laptop sbb tu laa rosak..mahal x kalau tukar motherboard? any suggestion?

    ReplyDelete
  5. mung nye lappy nok jadi ghupa lappy ak doh tu! kekkekekek

    ReplyDelete
  6. jiejah!! hehehe..tu laa pasal kan..hahaha

    ReplyDelete