Saturday, October 18, 2008

self reminder

Aku sedang membelek-belek muka surat di Course Material Book ACCY302 bler aku ternampak ayat nie:

"biar apapun rasanya, kunyah dan telan elok2, jgn sampai tercekik atau termuntah"

eik? ape nie? tulisan aku nie. Ade sape2 bawak makanan yg x sedap mase lecture pastu aku tego suro makan elok2 ke?

Owh bukan. Baru teringat ayat itu hanyalah utk menggambarkan perasaanku ketika itu dan jgak sbg peringatan kpd diri sendiri.

Kalau perasaan itu indah sekalipun, jgn terus gelojoh dan telan sumenye, kerana kte mungkin tercekik dek lemas dgn perasaan itu sekaligus nikmat perasaan indah itu akan hilang dgn cepat. Kalau x bernasib baek, akan termuntah, dan membawa mudarat kpd diri sendiri.

Tp sudah tentu ayat di atas ditulis ketika perasaan aku adalah TIDAK indah. Oleh itu, lg senang nak relate.

1 comment: