Sunday, October 12, 2008

Dream

Aku dan Mama sedang berjalan-jalan, membeli-belah di sebuah pasar raya di Wellington. Tatkala melalui cermin, terlihat kelibat bayangan Baba. Aku terkejut.

Aku: "Mama, Iynas nampak Baba"

Mama: "Mmg Baba ada kat sini"

Aku: "Tp, saye nampak Baba bile lalu kat cermin jer"

Mama: "Yea, mmg. Tp Baba mmg ade dgn kite skarang"

Aku: "Mcm mana? Bler sume nie mule terjadi?"

Mama: "Sejak bulan puasa yg lalu"

Aku tidak bertanya lg. Namun x dapat dinafikan, aku excited. Setiap kali lalu cermin, aku pasti nampak kelibat Baba sedang berjalan bersama-sama kami membeli-belah. Terlalu khusyuk aku melihat keajaiban itu sehingga aku membiarkan Mama memilih barang2 sendiri. Wajah Baba, serius spt selalu.

Tiba2 di suatu ketika, di hadapan sebuah cermin,

"Iynas bila nak balik? Ingat boleh laa Iynas balik sama2 dgn kami"

Bertanya Baba kepadaku.

Aku tersedar. Saat itu aku bingung. Adakah ini sekadar permainan tidur, atau benar roh Baba dtg menjenguk. Kata org, kalau kte mimpi org yg sudah meninggal tidak berkata apa2, maknanya rohnya dtg menjenguk. Jika tidak, maka itu hanya permainan tidur.

Semuanya seperti benar-benar berlaku. Masih terasa kegembiraan dapat melihat kelibat Baba.


Ini sume mesti sbb tgk Heroes season 3. Part yg Peter Petrelli terperangkap dalam badan lain dan dgn kuasa yg lain. Penonton nampak Abg Milo tp bila kat cermin, nampak bayangan muka dan tubuh org lain, iaitu Jesse. Style weyh power Jesse, tp power Peter Petrelli is the BEST!!

Ouh Abg Miloku~

3 comments:

  1. hahah! kite menang lg! u knoe what i mean.. :P

    ReplyDelete
  2. hahaha..lawak laa korg nie :-)

    ReplyDelete
  3. to hv a moment even if it's the smallest molecule in the world where u meet your love one is a blessed and too precious.

    Iynas..u humbled me

    cherish the moment and the feelings

    :)

    ReplyDelete