Wednesday, June 3, 2009

Sony, pilihanku

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam.

Ok, tetibe nak blog pasal nie.

Kami bebudak yang amek subjek ACCY308 ada assignment tentang Corporate Social Responsibility (CSR). Actually ada 2 soalan but most of us pilih no 2 sbb cam senang sket. No 2 nie kena cari company yang buat CSR report coz for your information, CSR report nie is not compulsary.

So aku pun google. Then i found a website yang listkan companies in Australia and New Zealand yang dapat top ranking in CSR report. Out of them in the list, aku tertarik dgn NZPost. Sbb mcm, NZPost? Wow. Aku pun x tau kenapa aku wow, tp aku wow.

Then on the other tab (biasalah suka bukak tab byk2), aku jumpa Sony. Sony buat separate report on CSR. Interesting!

Aku baca dua-dua report sebelum aku memutuskan untuk memilih Sony. Yea laa, sbb cam byk sket bleh hurai. Aku tak sedar apa-apa sampailah kat list of products, aku teringat once upon a time aku pernah kata nak jadi pengguna setia Sony. Siap sign up as a loyal customer tu. Haha. Mana taknya, masa tu mp3 aku Sony (aku panggil Sony Kacang), kamera aku Sony, handphone aku Sony, laptop baru pun aku nak beli Sony (tapi abg ipar dan cousins aku tak bagi). Cuma Sony PS2 jer aku xde. Haha.

Tp sekarang, mp3 Sony da bertukar kepada Apple iTouch. Laptop Dell. Kamera Sony? Menjadi simpanan laci. Hanya handphone Sony yang masih survive.

Jadi, adakah Sony masih menjadi pilihanku? Mungkin tidak lagi. Terima kasih Sony kerana pernah menjadi pilihan utamaku :-)

No comments:

Post a Comment