Tuesday, April 7, 2009

One Tree Hill never fails me

I know, I always bragging about me loving this tv series very much. I know. Nak buat camne. Inilah satu-satunye tv series yg aku plg lama bertahan dgnnya, since season 1 until now season 6. Feel everytime tgk. X pernah bosan.

Kenapa aku x bosan tgk OTH?
  • Lakonan berkesan para pelakon. Yea laa, da 6 season, mesti laa da terlalu faham dan into watak masing2. Pelakon pun x penah tukar, tambah lg ade. Pelakon yg baru tambah plak x kurang hebat feel.
  • Skrip yg bagus. Serius aku sgt suke skrip OTH. Aku selalu ulang part2 yg bg aku sgt inspiring kata-katanya. Silapnya aku x tulis dan buat collection. Byk yg aku da lupe.
  • Perkembangan cerita yg sgt bagus. Dari zaman high school sampai da kawen sume. Walaupun agak susah nak caye habes high school jer sume da berjaya dgn karier masing2. Siap tulis buku nak tukar ke movie, ade butik sendiri, jadi produser lagu.
  • Setiap episod menjawab persoalan aku. X tergantung. Aku perasan ape yg aku tgah pk akan diluahkan dan dijawab oleh pelakon. Tu yg aku rase real. Sbb aku bleh relate. Dan aku percaya sbb itu jugak laa peminat2 OTH sampai skarang in love with the series. Mcm mane nak cakap ekk perasaan relate tu. Susah laa. Kene tgk sendiri kot baru tau.
  • Nilai2 moral yg baik yg disampaikan oleh setiap watak. Yg x bagus jgn amek. Da besar nie bleh tau sendiri laa mane yg bleh kte pegang dan mane yg patut buang.
  • Selalu gune lagu2 terkini yg sedap lg best!
  • Tipu laa kalau kate x suke dgn pelakon2 die kan. Yg pompuan lawa2, yg laki hensem2. As usual, NATHAN SCOTT will always be my favourite.

As for today, the inspiring words yg sedang melekat di kepala aku skarang ialah:

"Sometimes the beauty is in the attempt"

Phrase ini merujuk kpd kalau kte da mencuba sesuatu dgn bersungguh-sungguh tp ada saja halangan yg dtg utk menguji kita. Ketika itu, kte tau kte da cuba sedaya-upaya.

But beware, the implied terms included in this phrase is that (tetibe masuk subject COML) it only applies when someone is genuinely trying and making an attempt, not merely used as an excuse when you're not really trying, or when you use it as a defence to cover your weakness. You must REALLY TRY and MAKE THE ATTEMPT for this inspiring words to apply.

Dalam OTH nie bukan saja watak berkembang, tugas pelakon pun berkembang. Utk musim yg ke-6 nie, Chad Michael Murray dan Bethany Joy masing2 diberi peluang utk mengarahkan satu episod. Da pun ditayangkan dan of course da pun tgk. Mmg best. X nampak beza pun. Ke sbb aku yg x reti menilai. Haa, ye la tu kan. Haha. Lg sorg akan diberikan peluang. JAMES LAFFERTY! Blom ditayangkan lg. Lg 2 episod. X sabar nak tgk hasil keje die! :-D

TWO THUMBS UP to Mark Schwann as the creator of One Tree Hill. Bukan senang nak maintain 6 seasons. Nak kembangkan watak, jalan cite, masukkan plot baru dan elemen2 segar utk kekalkan penonton di samping menarik minat penonton baru. Susah tu. Apepun, ini menunjukkan betapa ramai peminat OTH, cuma x ketara sgt especially kat Malaysia. Bukti? Kalau g kedai2 video, tv series lain ade jer jual collection cd. Cuba cari OTH. Bleh kira dgn jari.

Ade jer yg da give up dgn cite nie. Aku penah try nak give up mcm aku give up utk lg 2 tv series yg aku penah suke, tp dgn OTH nie aku x berjaya nak give up. Still standing and always standing. Rase mcm xkan abes jer series nie. Tlg laa jgn abes. Please2. Sampai berpuluh-puluh season sampai pelakon2 da tua pun xpe. Aku rase aku bleh feel lg. Haha.


1 comment:

  1. ske jue....

    tp skrg dh brape ep ek?

    stop since cd kt umah dh abes tgk...huaaa (*_*)

    ReplyDelete