Wednesday, April 29, 2009

"Impian"ku

Yup, for those yg da baca dan tgk gambar aksi hampeh aku tgah makan kat blog Fatinn, dgn ini aku dapat berbangga dgn diri sendiri. Sbb, setelah masuk tahun ketiga di Welly, inilah pertama kali aku bgn pagi dan berjogging dgn kerelaan sendiri!

Syabas beti syabbass~ *baca gaya pelakon Hindustan*

Kenapa dgn kerelaan sendiri? Sbb sebelum nie kalau pernah joging pun untuk tujuan pemanasan badan sebelum bermain.

Da byk jugak perkara2 yg pertama kali berlaku sama ada dirancang atau tidak sepanjang aku di sini. Patut buat list dalam buku.

Kebetulan pagi nie x hujan, walaupun basah. Aku da x keje, so salah satu cara supaya aku tak hilang tabiat bgn awal pagi adalah dgn berjogging. Susah tu, sebelum nie liat ok nak jogging! Terima kasih kpd pekerjaan aku sebelum ini yg telah mengajar aku bangun dan berjalan pagi-pagi. Da terbiasa dgn benda baik, jagalah supaya tak hilang, betul x? Hehe. Lgpun makin risau tgk tabiat pemakanan sendiri.

Tp ini baru hari pertama. Akan cuba sedaya-upaya utk maintain. Plg tidak, 3 kali seminggu, 20 minit setiap sesi. Eh, mcm kenal jer ayat nie. Hahaha.

Kalau ada yg tertanya, "kata nak maintain bangun pagi, kalau x jogging buat apa?"

Jawapanku, "Adalah" :-)

Azamku:
-Banyakkan exercise
-Kurangkan makan (which is quite hard due to winter is approaching dan x tahan bler tgk housemates masak sedap2)
-Maintain kesihatan (dalam erti kata lain, berat badan. Haha)

AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT

Pesanan khidmat masyarakat ini disebarkan dgn ikhlas oleh,

Aku.

1 comment: