Sunday, March 15, 2009

Finally, the 1st post for March!

For 15 days i didn't write any post. Unbelievable. Seriously, this is the longest.

I was reorganizing myself. I still am and insya-Allah always will. As you can see, i changed the layout for this blog. Trying to keep it as simple as possible. Tp semakin lama aku godek2 itu ini, makin byk aku nak tambah itu ini dalam blog nie.

Hmm, da lame x tulis blog membuatkan aku lambat sket nak menghasilkan kata-kata. Pelbagai cerita sedang beratur, menolak-nolak ruang mindaku dan menunggu masa utk dikeluarkan dari kotak fikiranku tetapi kelembapanku menyudahkan ayat membatasinya. Apatah lg kesensitifan touchpad laptop baruku ini menambahkan kelembapan aku. Menyusahkan betul! Suke ati cursor die jer nak ke mane2. Aku perasan laptop baru2 sume mcm nie. Sensitip betul touchpadnya.

So, nak mula dari mane ek? Dari post hari tu ke? Erm, ok, i did meet him. But not on 'tomorrow' like it was supposed to be but the week after that. Sedikit sebanyak penangguhan itu membuatkan aku lebih bersedia.

Ouh, before that, did i tell u that i'm already in Wellington now? Yes! I am at my second home now. *Happy mode* Jgn salah faham, bukan aku x gembira di Malaysia. Beberapa org tanye aku seronok x balik Malaysia. Aku jawab, "Sape x seronok balik tempat asal?" Keseronokan di tanah air tiada tolok bandingnya. Aku lahir di situ. Aku membesar di situ. Aku belajar menjadi manusia berguna di situ.

Walau bagaimanapun, jgn terkejut kalau aku kate aku x kisah tinggal di Wellington utk beberapa tahun lg. Aku seronok di sini kerana aku spt dilahirkan semula di sini. Aku belajar menjadi manusia yg lebih berguna di sini. Dan spt yg pernah aku katakan sebelum ini, aku belajar membudakkan diri di sini, setelah puas aku disogok dgn pertanyaan "Keje kat mane?" di situ. Ouh lg satu, aku suke di sini sbb kulit muka aku sesuai dgn cuaca di sini. Muka aku susah ditumbuhi jerawat! Hehe. Kalau di situ bertompok-tompok jerawat kat muka aku yg senang berminyak nie. Tambah plak aku malas nak jaga muka aku betul2. Yea laa, tgk org laen x perlu bersusah-payah pun. Kenapa aku sebaliknya?

Ok, enough of that. Meh aku cite serba-sedikit aktiviti 2 minggu aku di situ:
  • Balik kg ke Kedah selama 5 hari.
  • Pergi Sarawak coz abg ipar aku dapat keje kat sane. Tlg kakak aku pindah umah. Adam pon kat sane gak. Nasib baik die sempat bermanja dgn aku. Haha. Harap2 kakak aku yg baru pregnant dapat control die. Sihat dan aktif sungguh! X dok diam langsung!
Adam Imran comel
Saat2 berpisah. Adam sedih jugak.

  • Kesuntukan masa utk berjumpa rakan2. Tinggal 5 hari lg. Everyday aku kuar catch up dgn kawan2, termasuk dia. Even the last day tu pun aku sempat kuar bfast n last minute shopping lg coz flight aku mlm. Salah satu akibat last minute shopping ialah pembelian portable laptop desk yg tidak worth dgn harganya. Ape nak buat, hot stuff punye pasal dan aku pun nak sgt bende tu sampai sanggup amek yg display punye. Serve me right! Dgn bangganya aku mengaku kalau aku nak suatu bende tu, aku mmg x kesa dgn harga. Well, kalau mahal sgt kesa gak laa tp sipi2 jer. Haha.
  • Sempat beli laptop baru 2 hari before balik sini. I considered it not a last minute shopping sbb aku berpuas hati dgn harganya. X rase mahal coz byk free gifts. Cume ralat sket coz aku tertinggal free cleaning kit mase nak balik. My bad coz x check betul2.
On the way balik sini alhamdulillah xde byk halangan cume satu jer mase kene check custom kat Christchurch. Memule pakcik syak ade sumthing mase x-ray pastu suro makcik nie check. Punye laa teliti gler. Satu2 die kuarkan dari beg aku termasuk handbag aku padahal mase tu aku ade connecting flight ke Welly dalam mase setengah jam! Yg mane die x puas hati die bawak g x-ray balik. Bayangkan betapa gelisah dan huru-haranya aku. Berkali-kali aku bgtau die tp die buat dek jer. Mase tu aku angin da. Aku dapat rasekan muke aku merah dek panas membara mase tuh. Hampir nangis jugak laa. Mane xnye, da penah ade pengalaman miss flight ok. Sungguh x nak berulang kembali. Mase tu aku da pk kalau laa aku tertinggal flight akan aku suro die byr balik! Nasib baik ade sorg pakcik kastam tu nampak aku ke hulu ke hilir dgn gelisahnye g check ape makcik tu x-ray lame sgt. Mase tu aku rase nak jerit n baling2 barang da tp aku sabarkan hati. Kang kene tahan sbb memberontak lg teruk jadinya. Yg bestnya tu ade file x-ray tulang aku mase 1st year sampai sini. Makcik tu siap kuarkan lg pastu bleh plak die tgk for a few minutes then die cakap "Ouh, u look healthy".

#&*@(*)#&%^$@##!@#!(@*#!~! Kau x tau ke aku ade flight nie~!!

"Erm, could u please be faster. I have a flight boarding at 4.15 and it's already 4.20" Aku x tau kali brape aku cakap nie.

"Sure, i'm doing as fast as i could"

%$^!%&@^*&@(*!&@(@&!~!

Nak dekat 4.30, pakcik tu da panggil, nasib die tlg aku masukkan balik brg2 dan tlg call bahagian airline suro tunggu. Kalau x mmg nak kene hempuk kot. Habis beg aku yg disusun elok2 jadi huru-hara.

"Did u find anything?"

"No, everything is okay. Thank u for ur time"

Thank u for my time? ^%#^*#*)(@#&@%$#@_(%%$#@!~!

Ade lg sorg makcik kastam bertimbang rasa bgtau aku arah mane aku kene lalu dgn cepatnya. Aku pun ape lg, lari tolak troli beg mcm dalam Amazing Race. Sume kat airport tgk aku, siap bg laluan yg x tahan tuh. Ape2 laa, asalkan aku x miss flight. Check barang pun tergesa-gesa. Mmg lari sungguh2 sampai ke garisan penamat! Alhamdulillah aku dapat naek flight dan akhirnya aku dapat duduk dgn tenang sambil tercungap-cungap kepenatan. Hilang rase lapar aku.

Setibanya di Welly, aku disambut oleh my beloved housemates. Cukup korum satu kete. Indahnya saat itu. Sampai rumah, aku menerima 2 hadiah birthday yg tidak disangka-sangka. Nak tau ape?

Tunggu for the next post. Lame sgt mengarang post kali nie. Haha.

Chow chin chow.

14 comments:

  1. yeay!!

    orang pertame!! boo wan ling!! :P

    ReplyDelete
  2. wahh, pantas sungguh! baru bukak. nie mesti refresh every 5 mins. hahaha!

    ReplyDelete
  3. "So, nak mula dari mane ek? Dari post hari tu ke? Erm, ok, i did meet him. But not on 'tomorrow' like it was supposed to be but the week after that. Sedikit sebanyak penangguhan itu membuatkan aku lebih bersedia"

    hah! awak tak cerita lagi!!

    "Ape nak buat, hot stuff punye pasal dan aku pun nak sgt bende tu sampai sanggup amek yg display punye. Serve me right! Dgn bangganya aku mengaku kalau aku nak suatu bende tu, aku mmg x kesa dgn harga. Well, kalau mahal sgt kesa gak laa tp sipi2 jer. Haha."

    yes. we are aware of that since dolu dolu lagi cik Iynas. Jap nak kasi contoh sket.

    Me : cantiknye!! (merujuk kepada apa2 barang yg baru iynas beli. cth buat mase ini tudung) berape nie? (sambil belek2 tudung. ade 4 helai kesemuanya)

    Iynas : erm, rm55.

    me : OMG! satu rm55 and awak beli 4??? giler!!

    Iynas : (tersengih cam kerang busuk)kenape? mahal ke? (dgn muke innocent)

    hahaha.. ouh jap2, satu lagi situasi.

    Iynas : fatin, tgk ni semangat tau beli sebab tgk awak punye meka ikea tuh.

    me : wah, menariknye. bagus2. berape ni awak beli?

    Iynas : Rm99.

    me : oi?? giler!! mende ni rm99?? kite beli meja ikea tuh rm20 je kot.. aiyoo Iynas...

    hah, ni sume bukti2 yg awk memang tak kesah kalau da suke mende awak akan beli jerk. hahaha..

    ops, terpanjang plak. bleh buat satu entry nieh. wakakaka..

    ReplyDelete
  4. alamak, satu lg nak ckp.

    Noice layout. :D

    (punye la lame die close blog semate2 nak carik layout nieh.. finally) hahaha..

    alamak, kite cam da spam awak punye first post after so long nieh.. hahah.. that shows how much i miss ur blog tau!! :P (kipas lagi kipas) hahaha..

    ReplyDelete
  5. fatinn!! kte berusaha x nak bgtau harga!! malu arr camnieh..hahaha!!

    yes, i think i'm aware of it lepas korg slalu cakap kat kte bende tu mahal, hehe..

    ouh, lg satu contoh, sweater gold coast yg da turun kaler :-P

    ReplyDelete
  6. ops, TER lepas plak. ala takpe Iynas. orang tak faham. walaupunnnnn... hahahah...

    yes! sweater gold coast yg da turun kaler tuh!! awak nak kite buat dialog tak? :P

    ReplyDelete
  7. tq fatin~

    tau xpe, lame betul kte nak decide on layout. but i like urs better. tau x kte byk kali bukak blog awak as reference (x nak kalah kipas jugak)

    hahaha

    ReplyDelete
  8. sile2..kte pon da x ingat dialog kte..hahaha

    ReplyDelete
  9. "tau xpe, lame betul kte nak decide on layout. but i like urs better. tau x kte byk kali bukak blog awak as reference (x nak kalah kipas jugak)"

    hahahahahha! cant help myself from laughing!! (gelak guling2 sampai jatuh katil ni) kipas jjangan tak kipas. lepas ni gune aircond plak eh? wakkakakakakakakaka..

    alamak, dialogue sweater gc dah tak ingat la sebab lame sangat dah tuh. haa, here's an idea. kite tunggu wan ling esok. die kan ingat sume mende2 ni dlm kepale die. nanti esok suro die buatkan dialog. hahah. (wan ling, i bg chance u nak menyelit nieh.. :P) hahaha

    ReplyDelete
  10. ciss, die gelak pulak. xpe fatinn, tau arr kte x pandai (buat cite sedey) :-P

    haa ape lg wan ling..lepas 10 comments, now ur turn! jgn lepaskan peluang! hahaha

    ReplyDelete
  11. nice...
    sdap mata memandangnye layout~

    ReplyDelete
  12. iynasssssssss....

    adam dh tembam!!!! heuheuheu...

    n aku knal bj tuh..ahax (*_*)

    ReplyDelete
  13. shaza, kau ke yg bg baju tuh?

    ReplyDelete