Tuesday, July 26, 2011

Aktifkan diriku!

Oh no, oh no!

My boss dah tanya berapa hari aku MC for the last financial year!

Mujur aku simpan semua surat MC aku dalam laci ofis. Korangs, apa-apa resit atau surat claim dan sebagainya sila simpan untuk rekod yea. Bukan setakat resit jual beli sahaja. Datang waktu-waktu macam nie kalau bos mintak takde, haru uols!

Empat hari MC dalam setahun. Fuh, lega! Tak sampai lima hari. Kalau lebih lima hari, kena justify uols!

Baru ingat nak MC setengah hari. Hikhik. Takpe, simpan dulu bila masa betul-betul memerlukan MC. Hari ni gediks jer sebab badan rasa lemah semacam.

Betul laa, kebelakangan nie rasa lemah jer. Then baru aku teringat dah seminggu aku tak makan supplement. That explains.

For my supplement, I take this:

 
Dr Azimuth's Jus GamatMaxx dengan Spirulina


Kalau nak senaraikan kebaikan GamatMaxx nie, aku tak ingat semua tapi yang penting bertindak sebagai antioksidan yang hebat! Ia juga untuk melancarkan pengaliran darah dan mencantikkan kulit. Aku pun mula-mula tak makan sangat tapi mak aku setiap pagi akan ingatkan aku untuk makan dua sudu besar sebelum pergi kerja. Katanya jus gamat nie kena makan pagi-pagi sebelum sarapan. Dua tiga minggu pertama aku memang liat nak makan dan buat-buat lupa tapi mak aku tak pernah lupa suruh aku makan. Tak baik menderhaka cakap ibu kan haha lagipun benda yang baik kot aku jer liat gediks. Lepas sebulan pertama mak aku tak payah suruh dah. Dan dua tiga bulan lepas tu aku yang ingatkan mak aku makan haha.

The reason why aku semakin menggemari GamatMaxx nie yang paling penting sebab senggugut aku dah kurang sejak mengamalkannya. Itu paling penting. Yang kedua dan seterusnya penting sebab badan memang rasa bertenaga dan sentiasa sihat dan semakin kurang sakit demam. Setakat demam-demam manja tu adalah, tu yang sampai empat hari MC setahun tak campur dengan ada hari malas pegi kerja. Oppsiee kalau ada yang sampaikan kat bos aku nie memang terbaik aku kena. Kulit pun alhamdulillah nampak sihat dan cantik.

GamatMaxx nie kalau beli kat farmasi harganya RM75. Kalau beli kat stokis RM57 tapi agak jauh dan aku tak ingat jalan. Bila mak aku balik sini baru aku ajak dia pergi beli. Mak aku pun bawak bekal GamatMaxx nie balik kampung. Mak aku suruh aku pergi mintak (beli) kat rumah jiran sebab jiran tu rajin beli lebih tapi aku segan. Setiap kali mak aku balik sini mesti dia pesan beli kat jiran. Tapi segan punya pasal tanggunglah sendiri hari nie badan rasa lemah jer dek kerana seminggu tak pekena GamatMaxx.

Jadi task untuk hari ini adalah untuk mendapatkan Jus GamatMaxx! Sama ada di farmasi atau di rumah jiran!

Nantikan!


*Newly added*
 
Untuk maklumat lanjut tentang kebaikan Jus GamatMaxx, sila klik sini. Jus GamatMaxx berupaya mengurangkan tekanan darah tinggi dan pelbagai penyakit lain yang sering melanda orang sekarang. Untuk gaya hidup yang sering dikelilingi asap kereta dan sebagainya yang boleh mengundang penyakit, antioksidan sangat penting!

Walaupun begitu, baru tahu Jus GamatMaxx ini tidak sesuai untuk mereka yang mempunyai alahan dengan makanan laut. Mungkin boleh klik link di atas untuk maklumat lanjut sebab saya tak jual hehe. Saja kongsi kenapa aku rasa lemah akhir-akhir ini membawa kepada perkongsian produk kesihatan nie. Sharing is caring bukan :-)





2 comments:

  1. hebatnye awak! 4 hari je MC? pergh. kite 7.5 hari. ngahahah. and bende tu bukan admin officer yg buat ke sebab kan dorg ade record sume? kite mmg tak simpan langsung surat mc kite. sume htr kat admin officer. hahahaha

    ReplyDelete
  2. ouh keje admin officer ke? kte tak tau haha..kte simpan jer for own record purposes..bos pun pesan suruh simpan..dan terbukti berguna sbb secretary director punya rekod lain dgn kte..ntah mana dia dapat kte MC sehari dan datang lambat 7 hari..kalau MC sehari mmg terbaik!

    ReplyDelete