Friday, February 27, 2009

Nie yg aku nak cari someone mcm Dan Humphrey coz he's a "let's talk' type

Wahh, x sangke selepas seminggu kecuakan exam melanda diri, kini aku di bumi Malaysia, da siap balik kampung kat Kedah selama 4 hari. X sempat nak update blog pun before naek flight balek Malaysia. Kat kampung plak xde internet.

The first day after sampai Malaysia, aku da kuar berjalan. Mlm tu g tgk Puteri Gunung Ledang the Musical with my mom n my two sisters. Naseb baek Kak Ham dapat pegi. Adam dihantar sbentar ke rumah abgku utk dijage. Terima kasih abg dan kakak iparku. Hehe. The show was MARVELLOUS! Tp aku percaya last show on the 22nd mesti lg best. I was a little bit frustrated. Yea laa, amek last show on 21st ingatkan plg best laa sbb last show kan, tp atas permintaan ramai, the last show ialah pada 22nd. Siap tulis "encore performance on 22nd". Huhu, xpe laa. Janji BEST! After show aku usually akan tunggu utk bergambar, tp malam tu aku x rase ghairah pon nak beratur panjang dan berebut utk bergambar dgn selebriti.

To the person whom i met to get the tickets, thanx a lot to u.

The next day, hari Ahad, g majlis Ila dan Apo bertunang. Tahniah kpd mereka berdua :-)

Hari Isnin, bermulalah perjalanan pulang ke kampung bersama-sama ibu dan kakakku atas satu tujuan penting. Hasilnya? Susah. Amat berat bgku. Tp asalkan org yg kusayang bahagia.

Asalkan org yg kusayang bahagia? Kenapa aku x dapat buat yg same utk org yg aku sayang lagi satu nie? Tak semena-mena isu nie timbul di kampung dan dimulakan oleh nenek dan ibu saudaraku. Aku x tau sama ada ia tambah merumitkan atau memudahkan. Ada ketika aku rasa ia merumitkan, ada ketika sebaliknya. Aku faham seluruh ahli keluargaku juga sgt sayang kpd dia. Kalau tidak, mereka tidak akan mengambil tindakan sedemikian. Setelah aku meyakinkan mereka bahawa semua usaha itu hanya sia2 kerana si dia spt sudah menunjukkan nekad, mereka juga tidak mahu berputus asa. Maka apakah yg harus aku lakukan. Aku tidak mahu dikatakan menggunakan ahli keluargaku untuk mendesak dia, kerana ketika ini aku merasakan spt aku sudah terlalu mendesak. Ada ketika aku rasa spt aku patot berjumpa dgnnya utk bercakap ttg ini dgn lebey mendalam. Ada ketika aku rasa tidak perlu. Aku msg dia beberapa kali, tetapi dia spt tidak mahu melayan. Adakah dia sudah benci padaku kerana aku kelihatan spt terlalu mendesak? Ahh, aku tidak tahu lg apa yg harus kulakukan. Yg aku tahu, aku masih x dapat melepaskan. Sepatutnya kalau aku sayang, aku harus melepaskan, tp dalam masa yg sama, aku x mahu melepaskan. Arghh! Complicatednye cara aku berfikir! Adakah kerana aku tiada pendirian atau aku terlalu berkompromi? Patot laa org senang bosan dgn aku!

Aku da melalui saat2 yg pathetic bg aku. Aku meruntuhkan ego cinta aku semata-mata utk dia. Tp dia sudah nekad. Adakah umur perhubungan kami yg lama itu spt tiada makna dan nilai buatnya? Kalau begitu cepat dia nekad, bukankah maknanya sudah lama dia menyimpan hasrat?

Ok, post nie da beralih tujuan. Nak tulis yg laen, terluah yg laen. Aku bace lg skali, tp aku x mau delete. Peduli ape org nak cakap! Ketika aku menulis post ini, aku blom buat keputusan sama ada aku perlu berjumpa dgnnya. Aku blom bersedia utk sisa kekuatan dan ego aku ditembus utk kali yg terakhir. Aku tidak mahu tewas dan terbaring kepada ego lelaki. Tika ini aku sudah terduduk.

So here i am, sitting in front of the desktop. Balik2 dari kg jer terus online dan berchatting bersama budak2 saiko! Terlepas rinduku. Sekali lg, minta maaf atas keadaan rumah yg ditinggalkan utk kalian, tetapi saye sudah penat dan x mampu nak kawal lg keadaan di saat2 akhir. Byk yg terbuku di hati tetapi tidak pandai meluahkan. Siapalah aku untuk menegur. Aku sendiri byk kekurangan. Cuma bila da besar nie, patut da tahu tanggungjawab masing2. X kesa laa da masuk umur 22 atau blom. X nak mengaku semakin tua xpe, mmg hati sentiasa muda, but at least please be matured dalam perkara2 asas hidup.

Please ajar aku mcm mane nak tego org. Please tego aku gak.

I'm going to Sarawak this Sunday. Adam akan berpindah ke sane! Waa~

Esok plan nak g tgk filem Geng with my cousin.




2 comments: