Sunday, February 8, 2009

Dua Puluh Dua

Sebelum apa2, HAPPY BIRTHDAY to Kak Farah! Semoga panjang umur, murah rezeki dan diberkati Allah S.W.T. selalu :-)

Honestly, deep inside in my heart, i CAN'T believe that i just turned 22! Rasenye baru semalam jer aku amek SPM, masuk INTEC dan menjadi SWEET 21. Aku rasa angka 22 sudah menjadi terlalu dewasa utk aku. More responsibility. Walaupun org kata aku matang, tp hati aku masih jiwa remaja ok! Haha. Apetah lg kat Welly nie laa aku blaja utk mencomelkan diri dan membudakkan diri aku setelah proses pembesaran aku dikelilingi oleh kematangan. Rasa masih belum puas utk menjadi seseorg yg sebaya aku. Itu akan aku hurai di lain kali.

Walaupun begitu, aku sgt bersyukur kerana telah diberi peluang oleh Allah S.W.T. utk menjadi setahun lebih tua. Pendek kata dipanjangkan umur laa. Hehe. Aku bersyukur kerana masih diberi peluang. Sesungguhnya, aku berdebar.

Tahun ini adalah pertama kali aku menyambut hari jadi di luar Malaysia, specifically New Zealand. Pernah sekali sambut hari jadi setengah hari di Malaysia dan setengah hari di tengah-tengah awan pada tahun 2007 sebab tarikh 7 Februari adalah tarikh aku dan rakan-rakan mula terbang ke negara Kiwi ini. Ketika itu aku ada angan-angan sendiri. Nak tau ape? Xpe laa, segan plak nak cakap, tp da ade beberapa org tau. Kepada yg da tau, xleh blah kan angan-angan aku tu? Haha. Siapa laa yg ade mase nak buat mcm tu tgah bz2 nak fly. Mmg angan-angan Mat Jenin jer laa. Haha. Tp bleh jgak panggil "Awan Iynas" kan mase tu? Ok, da mule mengarut. Next.

Aku ingat aku akan sedih sambut bday tahun nie tp ternyata aku salah! Out of 22, cume 5 kali aku sambut bday dgn someone extra selain family dan rakan2 tercinta. So, should be no problem kan. Aku x rase sedih sket pon. Yeay! Tahniah Iynas! Sila angkat tangan kanan anda dan tepuk bahu kiri anda! Ini satu tanda permulaan yg baik utk anda terus move on. Alhamdulillah.

Dan aku xkan capai semua itu tanpa rakan-rakan aku di sisi di Welly nie. Inilah tujuan sebenar aku tulis post nie, utk menceritakan apa yg telah berlaku sepanjang hari jadi aku.

Bermula pada malam 6 Februari 2009. Aku, Najwa dan Paah bercadang nak kuar konon2 utk Girls-Night-Out. Nak dressed up cantik2 pastu makan kat restoran n jalan2 kat city. Da lame plan nie dirancang tp sbb masing2 sibuk dgn keje, maka tergendalalah plan tersebut. Kebetulan 6 Feb tu Waitangi Day, masing2 cuti kecuali Najwa kene keje pg tu, tp malam tu die free laa, so ktorang pun nak meneruskan plan yg tergendala itu. Kali nie, nak ajak lg sorg kawan, Thila, a Malaysian yg dihantar ke sini sorg2 utk bekerja.

Aku ingat nak g Seoul House, sbb aku x penah makan kat situ, tp Paah cadang g Royal Thai kat hujung Courtenay Place. Aku pun orait jer. Honestly, x dapat teke ape2. Sampai laa ptg tu, ade seseorg telah spoilkan plan dgn menyebut tentang Royal Thai di wall Facebook aku. Org tu plak adelah lelaki. Dalam hati, "Aik? Apesal budak laki pon tau pasal Royal Thai? Ok, i sense something, haha". Dalam keadaan da dapat agak, aku berlagak cool.

Sampai waktu yg dijanjikan, aku perasan Paah dan Najwa saje2 nak bg aku masuk dulu. I've been in your position before. Haha. As expected, the guys da tunggu kat dalam restoran tu. Paah tanye aku x dapat teke ke. Ye laa, surprise bday party utk rakan2 di Welly nie da jadi mcm satu kebiasaan. Supposedly da bleh sense something, but seriously aku x dapat teke sampailah aku bukak Facebook aku. Thanx to that person :-P

Terima kasih rakan2. Kek blackforest itu sgt sedap! Aku menghadapi kesukaran utk meniup lilin. Satu dpd angka 22 tu x padam2. 22? Tidakk~

Malam tu bukan celebrate bday aku jer, tp jugak bday Se' yg jatuh pada 9 Februari. Aku rasa nama yg tertulis pada kek tu unik. Kate pon idea Poon, kalau betul laa, hehe.

Da lame x makan whole fish. Sweet sour plak tuh. Teringat kat Malaysia selalu makan ikan sweet sour kat restoran Thai kat Damansara Uptown tu, apetah nama die. Aisey, x ingat plak. Baru setaun x balik Malaysia. Haha. Aku share dgn Najwa, tp akhirnya Najwa blanjer. Terima kasih Najwa!

Mase nak balik tu Jack bg satu bungkusan hadiah yg BESAR! Wahh, seronok2! Nak tau ape die?

Tadaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!



Lupe nak amek gambar mase hadiah tu masih berbalut. Ape xnye, EXCITED! X sabar nak bukak hadiah. I LOVE THE PRESENT! Thank you so much to Jack, Paah, Najwa and Thila! Malam tu, haruslah explore kan, dan terus guna. Aku suke alarm clock die coz ade bunyi2 nature. Jugak x perlu lg nak dgr radio through internet coz da ade radio sendiri!

Pg esoknya, iaitu 7 Februari, Paah masakkan nasi lemak dgn santan kaw2 punye! Sampai tertido! Sambalmu sedap! Best2! Terima kasih Paah!

Petang tu aku tertipu dgn text dpd Syaz. Mase tu tgah tgk cite hindustan dgn Najwa dan Paah. That reminds me, aku blom lg gune text rental free dari Civic. Hari tu pegi xde cite best lg. End up sewa beberapa filem hindustan dan cite2 seram . Back to the story, tanpa memikirkan apa2, aku pun pegi jumpe die. Aku x pelik bler die kate nak jumpe kat Kelburn Park sbb umah die kat 244, so convenient jer nak jumpe kat tgah2 antara umah aku dan die kan. Sampai jer kat sane tgah jalan2 dgn Syaz ternampak kepala Aju dari balik pokok! Haha! Mimi pon ade skali. Dorg nyanyi lagu bday utk aku dan ktorang pun picnic kat tgah2 park tu. Dorg bawak aiskrim Hokey Pokey, roti, jajan Bluebird dan plg penting, siap bawak gelas dan sudu! Sweetnye kamu semua. Terharu sungguh! Terima kasih the SAMS!



Ouh yea, mase tgah picnic tu jgak, aku terima panggilan dari Nad. Nad, Daus dan Kak Mun nyanyi lagu bday utk aku sekali dgn Syaz, Mimi dan Aju yg nyanyi utk kali kedua. Terima kasih Nad, Daus dan Kak Mun!

Aku jgak nak ucap berbanyak terima kasih kpd Shaza atas post yg dituju khas buat aku. Yg paling istimewa ttg post itu adalah gambar2 Adam Imran yg diambil sendiri oleh Shaza sbb die g umah aku! Dear, aku x tau nak cakap mcm mane lg betapa aku terharu dgn kamu. Read here.

Terima kasih semuanya. For the wish through facebook, texts, ym, calls, blogs, in-person, everything! For the celebrations and the presents. X tau nak cakap ape lg. U all made my day! Semoga Allah merahmati kita semua :-)

Gambar2 laen aku tgah tunggu org laen upload. Hehe.

Thanks to u, for calling me and sang the birthday song to me, when i least expected it.

No comments:

Post a Comment