Tuesday, February 10, 2009

First day of study setelah sekian lama berehat

Kenapa bler aku nak start blaja jer mesti aku akan start termenung? Lame plak tu aku pandang dinding! Mcm2 aku pk. Mase nie laa aku teringat nak buat jadual aktiviti bler balik Malaysia dan call pihak uni pasal dryer yg x dipasang balik. Aku pun kuar dari bilik, capai phone dan call uni. Ok settle. Pastu teringat semalam Kak Ham text tanye nak hadiah ape from Sarawak tp aku xde credit nak reply. Da nak balik Malaysia so aku malas nak top up. Aku call Kak Ham then die bgtau die xleh tgk PGL! Pulakk! Sbbnya xde org jage Adam. Babysitter da nak balik Indonesia on the same day! Kak Ham kate kalau antar the next day mahal sket. Ntah ape yg mahal aku x tanye plak. Tiket flight kot. Arghh! Lagi aku tension! Setelah sekian lame planning nak g dgn Kak Ham ngan Mama, alih2 Kak Ham plak xleh g! Selalu mcm nie tau! Ape2 yg aku plan terlebih awal mesti susah nak jadi kenyataan. Dari dulu lg aku ngan Kak Ham perasan pasal nie. Ktorang mmg xleh plan ape2 dgn lebey awal. Just do it on the spot! Yea laa tu kan. Mane ade sume bende bleh buat on the spot. Baru aku perasan, mungkin sbb tu laa aku lemah dari segi planning. Da tertanam dalam diri kalau aku yg plan mesti x jadi. Sbb tu aku prefer serah planning kat org laen, aku ikot jer, as long as bukan aku yg plan. Wan Ling dan Fatin, sounds familiar? Ape lg, aku pun mule laa pk bukan2. Dgn tiketnye x dapat lg.

Sabar jer laa Iynas. Ujian Tuhan. Kita hanya merancang. Mungkin ape yg aku plan adalah sesuatu yg x baek utk aku dan org2 di sekeliling aku. Dia Yang Maha Mengetahui.

Tp yg pelik mase blaja laa plg selalu aku pk mcm2. Tension tul! Plg xleh blah aku teringat laptop! Ishh! Da biase sgt blaja dgn laptop kat sbelah. Skarang nie tgah cuba nak latih diri blaja jauh dari laptop. Cewahh! Bler laptop rosak senang arr. Bler laptop da ade nanti, tgk laa camne.

Ade pk gak nak ubah cara blaja. Sbb asyik bace jer kot, tu yg senang kene distract. Kate subjek Management. Kalau buat math ke maybe laa aku focus sket.

Bertahan Iynas! Itu semua cuma gangguan semata-mata.

Target hari nie nak abeskan 2 chapter. We'll see ;-)



No comments:

Post a Comment