Thursday, December 18, 2008

Zaman itu

Selalu kan, bler tgk kasut2 atau selipar2 tersusun kemas kat luar pintu bilik atau rumah, teringat mase zaman dok sebulan kat Kolej Matrikulasi Pulau Pinang (KMPP). Mase tu, rase bangga pon ade jgak dapat roommate yg sekepala.

Bukan ade ape pon, cume bler setiap kali balik bilik ktorang, kasut2 dan selipar2 ktorang laa yg paling tersusun kemas skali kat tingkat 2 tu berbanding dgn bilik org laen yg kasut2 dan selipar2 bersepah dan tunggang-langgang depan pintu. Even balik dari toilet pon, letak selipar elok2. Nampak cantik, kemas dan tersusun. Haih, rindu roommates ku di KMPP. Setiap kali balik Malaysia, aku xkan lupe msg dorg, walaupun da x jumpe lepas aku dapat tawaran masuk INTEC. Pertama kali berjauhan dari rumah, pertama kali aku dapat merasakan dapat roommates yg sgt BEST. Dan kalau nak tau, dua dpd mereka adalah org Kelantan. Mmg laa kalau dorg jumpe org2 Kelantan gak, kecek Kelate jer memanjang, tp aku join2 gak. Dorg pon ajar aku sket2 kecek Kelate, tp lupe da. Haha.

Aku cite x yg aku nangis bler nak kuar dari KMPP. Padahal sebulan jer dok situ. Even dok setaun stengah kat INTEC aku x nangis pon. Huahua. Penangan di KMPP mmg masyuk. Sampai bebiler aku xkan lupe kenangan di KMPP. Di sana aku belajar maen skuasy buat kali pertama. Di sana jgak aku bleh praktik skill kawad aku. Gembira sgt2 dapat masuk pasukan kawad kaki lepas kuar dari SMKTTDI yg terkenal dgn KRS. Di sana jugak aku blaja istilah outing , dari kawasan kampung, naek bas ke bandar. Gembira x terkata dapat g outing. Ahh, sebulan yg sgt bermakna. Tiada sorg pon budak Taman Tun masuk situ. Memule mmg sedey, tp akhirnye aku menjadi diriku, buat kawan baru dan aku kenal sape kawan2 aku. Yeah, walaupun sebulan itu sgt singkat dan aku x tau ape akan jadi kalau aku dok sane lebey lame, tp aku bersyukur kerana kesingkatan masa itu, aku menghargai saat2 itu. Aku masih ingat kawan2 aku kat sane. Rommates, kawan praktikum and even kawan sekelas. Cikgu praktikum dan cikgu kelas aku. Even kalau terjumpe kawan2 kat memane, ktorang still tego.


Ahh, zaman itu. Aku rindu.


2 comments:

  1. iynas!! kite pon suke gak mase masok matriks tuh!!

    budk2 bilik kite pon sekepala.. kite pon cam sedih mase kluar tuh.. tapi skrg da tak contact da.. hari tu ade la thru fster tp lepas tu senyap sunyi.. huhu...

    ni mesti awak rindu kitorg kan?? ahahahhahahaha

    ReplyDelete