Tuesday, December 16, 2008

Better today

Hari nie ade tutorial MGMT101. Aku pergi spt biase, cume lebey awal. Tutor kali nie agak strict. Kalau lambat 3 minit xleh masuk coz akan ganggu group yg tgah buat presentation. Tutorial session is 2 hours, so ade 2 group akan present. Aku group last, yg ke-4. Ade baik dan buruk. Baik adelah aku present lepas cuti, so lg byk mase nak prepare. Kalau kene prepare skarang, mmg x menang tgn laa. Dgn journal lg, keje lg. Buruknye adelah, group yg terakhir adalah paling susah utk diberi markah. Tutor yg comel tp strict tu da warning awal2. Sbbnye group last da tgk mcm mane group 1 dan 2 present. So we are expected to be better.

Back to the story. Sebelum pegi tutorial, aku x bace lg case study sbb textbook aku 2nd edition. Skarang gune 3rd edition, case study laen sket. Naseb baek isi-isi chapters sume sebijik. Disebabkan pegi awal, aku amek kesempatan bace textbook org sbelah. At least aku bleh ready jawab ape2 soalan, pastu dapat participation marks. Tu yg penting sbenarnye. Haha. Semua berjalan lancar, after one hour, giliran 2nd group plak utk present.

Sudah semestinye aku x bace jgak case study utk 2nd presentation nie. Pastu mase one of the group members buat introduction, die mention tajuk case study, "Malaysia's Multimedia Super Corridor". Aku terus menegakkan kepala. Eh, pasal Malaysia ke? Wah, bangga jap nieh. Da laa dalam group tutorial tu aku sorg jer Malaysian. Mase group tu tgah terangkan pasal all the theories, aku curik2 pandang textbook kawan sebelah, tp x brape nampak. Sampailah mase utk case study, group tu tulis soalan2 kat whiteboard. Naseb baek group tu bg peluang beberapa minit utk bace case study tu balik.

Yg menarik perhatian aku adalah soalan pertama, "Who launched the Malaysia's MSC?". Dalam textbook tertulis nama Dr. Mahathir Mohamad. So sebaik saje group tu tanye soalan tu, aku pon jawab dgn sepantas kilat dgn penuh semangat, "Dr. Mahathir Mohamad". Terdiam jap sume org. Mata sume tertumpu kat aku sbelom group tu jawab, "Yup".

Haha. Lawak2. Aku cume mampu gelak dalam hati. Mane taknye, soalan sbelom2 tu, aku jawab perlahan sampai kene ulang jawapan. Soalan kedua pon aku jawab gak, pasal objektif MSC. Soalan2 lepas tu bler ditanye, mata group tu akan pandang kat aku, mcm nak suro aku jawab gak, tp bg peluang laa kat budak laen dapat participation marks gak kan. Lg satu yg aku perasan, lepas jer budak laen jawab soalan, group tu akan elaborate sket, pastu dorg cakap "Right?" sambil mata tertumpu kat aku. Aku pon senyum dan angguk kepala sambil buat muke bangga mcm kate "Betul laa tu". Sbg penutup, last question aku jawab gak, tp x ingat pasal ape.

Itu laa serba sedikit kejadian yg berlaku hari ini yg menggembirakan sedikit hatiku ini.


Ketika ini sedang cube type journal selaju mcm aku type kat blog nieh.




3 comments:

  1. amboih! semangat!! hahaha

    ey makcik, ape nie??
    hambar kan kite sudah....

    ReplyDelete
  2. ey Mak Joyah, saye tau kalau saye xde kamu jadi hambar..(ke the other way round? muahahaha)

    saye tau kamu risau..saye jge risau dgn diri sendiri, tp xleh cite kat sini..cube laa on9 makcik!! ikot care husna bg tu..hehehe..

    ReplyDelete
  3. hahahah!! kite rase the other way round laa.. i know you miss me that much.. wahhh, terlebey sudah!! haha

    ok2, nanti kite try!!!!! :D

    ReplyDelete