Friday, October 9, 2009

Untitled

Bismillah,

Hari nie jalan2 kat city. Takde laa city mane pun, area2 Willis St tu jer. Da agak lama tak jalan kat situ. Ada laa tujuan, walaupun sebelum tu rasa nak balik jer sebab hujan agak gembira turun hari nie.

"Ngantuk laa, nak balik laa, bukan takleh call"

"Tp nanti otw balik bleh singgah New World, beli barang2 nak buat benda utk habiskan krim (Krim Pams kat umah ade lg 2 botol utk dihabiskan, expired 12hb). Lagipun F tgah tak lalu makan sekarang, semalam dia mintak buat trifle, baik buat semua benda yang boleh menggemukkan dia balik (menaikkan berat badan yang sekarang agak membimbangkan)"

"Hujan nie, best tido"

"Ahh, xde2. Jalan sket jer kat depan tu. Lagi satu, kalau tanya depan2 terus lagi senang. Bukan utk sape2 pun, utk family nanti nak dtg jugak"

"Rase nak demam nie"

"So?"

"Fine.." (sambil membetulkan niat)

Masa tu kaki da pun melepasi cable car. Jadi haruslah teruskan perjalanan.

Sampai di N (aku tak tau nape aku rasa nak rahsiakan destinasi aku), aku pun tanya perkara2 yg berkaitan kat Akak A. Aku rase Akak A tu baru keje kat situ, so dia cam tak tau sgt. Aku nampak Akak B yang berbangsa Melayu dan beragama Islam yg pernah jumpa kat masjid yg keje kat situ dari dulu, tp dia dok dalam bilik tgah sembang2 dgn kawan dia. Then Akak A nie mintak tlg Akak B.

Akak B: "Awat?" (sambil senyum)

Aku pun cite itu ini, campur2 sket English dan BM.

Akak B: "Ouh, boleh2" (sambil suruh Akak A click kat komputer)

Akak A: "What language is that? So beautiful"

Aku: "It is Bahasa Melayu. Malay Language" (bangga jap org Kiwi puji bahasa kebangsaan)

Akak B: "Ok dik, nanti yang lain2 tu kita bincang kemudian (sambil buat gaya 'faham2 sendiri laa'. Dalam erti kata lain, bleh dapat harga diskaun)

Tersenyum lebar aku. Yeayy! Alhamdulillah. Tengok, kan bagus tanya sendiri. Ada rezeki jumpa dengan Akak B. Ouh, aku mintak kad dari dia. Senang aku nak tanya apa2. Da jadi General Manager rupanya. Hebat~

Otw balik dari New World, nampak ada beberapa org kat sepanjang jalan pegang tabung kaler pink dan ade belon2 kaler pink. Aku tau pasal derma tp tak tau pasal apa, tak amek inisiatif nak baca pun (ignorant jugak aku nieh). Then ade sorg minah nie berenti letak duit. Org yg pegang tabung tu pun offer something. Aku rasa, korg mesti dapat agak apa yang terdetik dalam hati aku.

Ok, on 2nd thought, aku tak tau kenapa aku nak cite pasal nie sume hari nie. I just feel like I want to. Kot2 bleh dapat sesuatu. Tapi kalau takde apa2 manfaat kat pembaca sekalian, minta maaf byk2 yea.

5 comments:

  1. owh..derma tadi utk pink ribbon day for breast cancer

    next month ade white ribbon day plak..utk raise awareness of men's violence against women..

    :D

    ReplyDelete
  2. bagus laa poon nieh..tau pasal kaler2 ribbon dan utk ape dan bler..bagus2..kene blaja utk lebih aware jugak mcm poon..thanx for the info! :-D

    ReplyDelete
  3. It turns out that I plak yg dapat something from my post..Thanx again, Poon! :-)

    ReplyDelete
  4. hahaa..u r welcome..iynas! ahad jgn lupa! stepod open houseee :D

    ReplyDelete
  5. of course! menantikan desert terbaik poon! :-)

    ReplyDelete