Wednesday, September 7, 2011

Takut untuk Gembira

**lagu latar Nur Fatima - Tiada Ertinya yang diulang-ulang tak ingat berapa kali**

*this will be a sentimental post*


Ouh before kita start senti-sento (perkataan cipta sendiri), Salam Eid Mubarak dan maafkan semua salah silap diri ini. Harap tak terlambat lagi untuk wish Taqabballahu minna wa minkum, semoga Allah menerima amalan kamu dan saya. Yang mana baik kita maintain ok. Tak nak ulas panjang lebar pasal puasa sebab diri ini pun belum betul-betul baik lagi dan masih berharap akan bertemu Ramadhan akan datang. Cumanya kalau terasa diri tu masih  nak terus beramal, petanda baik insyaAllah. Alhamdulillah.

Haih, lagu nie membuai betul laa. Asyik ulang jer. Teringat zaman seronok tgk Gol & Gincu dulu.

So, apa yang sentimental sangat diri ini?

Saya nak buat pengakuan:

"Saya rasa saya tak boleh mengaku atau bagitahu sape2 yang saya suka sape2 sebab selalunya takkan jadi. Maka saya hanya akan mendiamkan diri dan berdoa dan suka dari jauh je."

Yes it's true. It's been happening to me like always.

My sis once said:

"Kita nie tak layak ke mendapat cinta seorang lelaki?"

Terdiam.

I feel you sister!

Sebagaimana sedih pun aku, tak sepedih kakak aku.

However, aku bersyukur sbb aku rasa aku dah makin happy sekarang with my life. It's not easy, but it's not impossible. With friends yang menerima aku seadanya insyaAllah. At least now I don't feel alone at my area anymore sbb sebelum nie kawan2 satu uni sume tinggal jauh2. But how can I forget that I still have my childhood friends! They're awesome! Thanks for making my life happier.

Tapi aku sedar, segembira mana pun aku, tiada yang lebih gembira dan selamat dari mencari rahmat dan redha Allah. Jadi aku perlu sentiasa berhati-hati. Tak tergelincir, malaikatlah aku. Tak berdosa, maksumlah aku. Sedangkan nak mencapai kualiti hidup sebagaimana para sahabat Rasulullah S.A.W. pun payah. Mujahadah perlu tinggi! It's not easy, but it's not impossible. But I can't live alone right?

Nak upload pic pun, dalam phone aku takde gambar yang beramai-ramai. But in my facebook, akan tahulah dengan sape aku selalu hang-out.

Honestly, nak tulis pasal kawan2 pun aku takut. Aku takut hilang mereka. Aku takut untuk gembira. Sebab gembira akan meninggalkan aku. Dan aku sudah penat sakit, sedih dan pedih. Aku percaya kebahagiaan yang hakiki adalah di syurga, dan jalan ke syurga tidak mudah, tapi mesti ada sekelumit kegembiraan yang disediakan untuk aku di dunia kan? Allah tidak kejam.

Bertemu dan berpisah kerana Allah S.W.T., ok Iynas?

Daripada Abu Hamzah Anas ibn Malik r.a., khadam Rasulullah SAW, daripada Nabi SAW, Bagindabersabda: "Seseorang kamu tidak benar-benar beriman sehingga dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri." (Hadis riwayat al-lmam al-Bukhari dan Muslim.)


InsyaAllah. I almost forgot. Thank you Allah...

No comments:

Post a Comment