Monday, May 5, 2008

many thanx..sincerely from Iynas Omar

smalam ade practise futsal kat boyd wilson..penat dari mixed futsal x abeh sepenuhnye lg..tp sbb "futsal is fun~~" punye pasal..aku g men gak..ehehe..ade 11 org je dtg..cukup laa buat 2 team utk maen..imran jadi coach..maybe sbb nampak sgt mase mixed futsal sume org berebut bola sampaikan permainan jadi agak huru-hara dan x tersusun..(bak kate seseorg: "ini bukan futsal sebenar")..maka imran pun ajar ktorang mcm mane utk maen lebih terbuka dan lebih tersusun..kene pandai cari tempat kosong utk senang org pass bola kat kite..bukan sampai 4,5 org berebut satu bola kat satu tempat tu je..bygkan..kte baru dapat bola..blom sempat lg nak tahan dan nak tgk org sbelom pass balik bola tu..da ade 3,4 org berlari-lari ke arah kte nak tackle bola tu..(terbayang mcm scene dalam movie..klakar pon ade..ekeke)..

hasilnye..ktorang maen lebih 'open' dan tersusun..rase lg best..biler nampak je ade 4,5 org berkumpul..ktorang cepat2 bukak dan cari space kosong..bleh tahan byk jgak gol yg disumbatkan oleh kedue-due team..yg aku plak..konon nak jadi attacker yg berjaya..tp smalam men defender..ok ke x..aku pun x tau..ahaha!! terpulang kepada penilaian coach dan org2 atasan..ehehe.. ;-)

mase maen tu..da perasan kaki kanan dekat dgn ankle rase sakit dan bengkak sket..tp biarkan aje..(byk plak kecederaan aku maen futsal)..lepas tu g mck..nk bg cd lagu 'mangunatip' kat paah..tup tup..dpt plak makan nasi ayam..dpt makan 2 ketul ayam lg..walaupun pd mulenye malu2 kucing..ekeke..thanx to paah n ila for the nasi ayam yg lazat dan thanx to auni for the delicious chilly sauce.. (kau mmg pandai menggunakan bhn2 yg ade..ehehe)

lepas tu teringat da lame x borak2 dgn shaza..nak tau gak perkembangan terbaru die..so aku pun singgah kat stepod..rezeki2..dapat makan pulut durian plak..sedapnye..lame gler x makan durian..dan da lame x rase panas lepas makan durian..tp bkan itu saje..kak nash rupenye ade buat cheese cake the day before..kene sejukkan 24 hours..smalam baru bleh makan..rezeki jgn ditolak..sedap gler ok cheese cake kak nash!! heaven!! thanx shaza, kak nash and kak N..

disebabkan shaza, kak nash dan kak N baru je nak dinner..dan aku plak da kenyang disumbatkan mcm2..aku pun g bilik lennon nak kasi barang2 die yg ade dalam simpanan aku..kat situ plak aku telah diberi makan aiskrim..(there goes my weight)..dan tetibe je..entah macam mane tgah borak2 dgn lennon..kaki kanan aku yg bengkak sket tu jadi lebih sakit dan bertambah bengkak..sakit sgt2 sampai xleh jalan..maybe aku tersalah lipat kaki atau tertekan kuat sgt atau terlanggar ape2..aku pun x tau..yg penting..sgt sakit sampai xleh jalan..tersadai laa kejap kat bilik lennon..seb bek shaza ade..shaza laa yg tlg tuamkan kaki dgn air panas dan sapukan ubat..thanx a lot shaza!!

yg plg best..sementara kakiku sedang dituam oleh shaza..lennon buatkan ktorang air teh!! (to ila: "jamuan air teh"..ahahaha!!)..1st time rase air buatan lennon..sedapp..ok laa lennon..lepas nie masak utk ktorang plak..da pass da buat air..ehehe..

lepas da tuam..ok sket..tp still sakit..try jalan..mcm susah je..nak g bilik air pun terkedek-kedek..xleh balik laa camnie..camne nak drive..bgtau my housemates about my current condition..dorg nak dtg amek..tp bahaya laa plak dorg nak jalan turun bukit tgah2 malam..cakap kat dorg jgn risau..tido bilik shaza je laa..esok suro lennon antar ke..tp nak tgk cite "labu-labi" dulu..so ktorang pon tgk cite tu kat bilik lennon..tgah2 tgk tu shaza nak naek bilik die..die suro call kalau da nak tido..die dtg amek..ok laa camtu..sambung laa tgk dgn lennon..ntah camne..elok2 je gelak2..tetibe tertido..x sedar lgsg..alih2 terdengar suara yg sgt familiar kejot aku bgn..

ehh?? bebeh?? ape die buat kat sini?? pastu dgr suara fatinn dgn jiejah kat luar..ape dorg buat kat sini?? tgk jam..da pukul 1.30 pagi!! dorg turun jalan kaki dlm kesejukan malam semata-mata nak amek aku..sgt terharu ok!! terima kasih sgt2 bebeh, fatin, jiejah..percayalah bler aku cakap aku sgt terharu dan berterima kasih kepada korg kerana sgt mengambil berat tentang diri ini..aku sgt sayang housemates aku..termasuklah wan ling..(i x lupe u tau..hehe)..also thanx to lennon and jack for the hospitality..

and today..this evening..just received a visit from najwa and nadiah..siap bawak buah tgn dgn belon 'get well soon' lg..comel sgt2!! tq so much najwa and nad!! sayang korg jgak..my co-housemates!! muahxx!!


p/s: sorry shaza x dapat nak borak lame2 dgn kau spt yg dijanjikan..next time aku lawat kau lg kte borak2 k..hehe..


5 comments:

  1. iynas laling.. get well soon.. no need to come to dance practice ok... i'll take care of evrything.. oh kaki tu bandage la.. maybe bengkak tu akan kurang nnt.. taking da caring ok...!! oh nnt dah sembuh jgn lupe masakkan kite plop :D

    ReplyDelete
  2. thanx dear..naseb baek awak ade utk tgk2 dance practice..kte rase by thursday nie da ok kot..sori ila terpakse susahkan awak..ok lepas nie kte masak utk awak plak..(alamak!! nak masak ape nie??)..hehe..

    ReplyDelete
  3. iynas...nk mkn jugeeeeeeeeeeeeeee...lapaaaaaaaaaa=p~ get well soon dear!!!

    ReplyDelete
  4. ..get well soon iynas! jgn lupe mkn ubat before tido..n bungkus kaki dgn bandage..n guna ubat minyak gamat atau mustika ratu (eh ye ke ni name ubat tu?)..n jaga diri elok2! :)

    ReplyDelete
  5. hehe..thanx auni!! utk pengetahuan anda..kaki saye sudah pulih sepenuhnye..sudah boleh berlari-lari bermain frisbee..

    :-D

    ReplyDelete